Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΑΛΦΑΒΗΤΑ
(Λιγότερο
κοινό ρέων ή χειρόγραφο Ενωχιανό αλφάβητο. Ελήφθη από τον Dee και τον Kelley
στις 26 Μαρτίου 1583)
Υπάρχουν
δύο λόγοι για τους οποίους οι μάγοι χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν και
εξακολουθούν να χρησιμοποιούν και σήμερα ειδικά αλφάβητα.
Ο πιο σημαντικός
λόγος είναι να εμφυσήσουν στη μαγεία μας μεγαλύτερη ισχύ. Πιστεύεται ότι λέξεις
ή ονόματα δύναμης που γράφονται με γράμματα ενός μαγικού αλφαβήτου είναι
φορτισμένες με μεγαλύτερη ισχύ από τις ίδιες εκείνες λέξεις που γράφονται με
κοινά γράμματα που χρησιμοποιούνται για την καθημερινή επικοινωνία.
Ο δεύτερος
λόγος είναι για συγκάλυψη. Τα μαγικά αλφάβητα συνήθως δεν είναι δυνατόν να
διαβαστούν από ένα κοινό άνθρωπο. Αν τα γράμματα σε ένα φυλακτό ανήκουν σε ένα
μαγικό αλφάβητο τότε οποιοσδήποτε το δει δεν θα έχει ιδέα τι σημαίνει ούτε καν
ότι είναι ένα φυλακτό εκτός αν είναι μάγος.
Σε κάποιο
βαθμό αυτός ο δεύτερος λόγος προσδίδει βάρος στον πρώτο αφού η μαγική δύναμη
επαυξάνει από το μυστήριο. Η λέξη «απόκρυφος» σημαίνει κρυμμένος, αθέατος,
αόρατος. Τα τελετουργικά μυστικά από τις Ελληνικές Μυστηριακές Σχολές είχαν
μεγάλη μαγική δραστικότητα και αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο ότι ήταν
απαγορευμένο να αποκαλυφθούν στους αμύητους. Μέρος της δύναμης ενός μαγικού
αλφαβήτου προέρχεται από το πόσο παράξενο είναι. Το παράξενο εξισώνεται με το
αλλόκοσμο και είναι αλήθεια ότι η μαγεία ευδοκιμεί σε άλλους κόσμους πέρα από
τον δικό μας.
Δεν
εφευρέθηκαν όλα τα μαγικά αλφάβητα από συγκεκριμένους μάγους. Στους αρχαίους
χρόνους θεωρούσαν ότι παλιές και κατά πολύ ξεχασμένες μορφές γραφής είχαν απόκρυφες δυνάμεις. Οι Έλληνες
θεωρούσαν την ιερογλυφική γραφή των Αιγυπτίων ως μαγική γραφή. Την εποχή που οι
Έλληνες βασίλευαν στην Αίγυπτο, η χρήση των ιερογλυφικών είχε κατά πολύ
ξεχαστεί ακόμη και από τους μορφωμένους. Οι Έλληνες θεωρούσαν επίσης και τα
Εβραϊκά ως μαγικά. Τα Ελληνικά Γνωστικά ξόρκια περιέχουν Εβραϊκούς χαρακτήρες.
Οι έλληνες
που ζούσαν στην Αλεξάνδρεια στη διάρκεια της βασιλείας των Πτολεμαίων,
χρησιμοποιούσαν τα φωνήεντα του Ελληνικού αλφαβήτου ως ήχους δύναμης σε
γνωστικά φυλακτά και ξόρκια. Οι ελληνικές επικλήσεις εκείνης της περιόδου
περιέχουν μακρές ακατανόητες σειρές από ελληνικά φωνήεντα. Αυτές οι επικλήσεις
ζωντάνευαν όταν τα φωνήεντα δονούταν στην αναπνοή από τον μάγο.
Τα
ιερογλυφικά θεωρούταν μαγικά ακόμη και από τους ίδιους τους αρχαίους
Αιγυπτίους. Γι αυτό το λόγο πάντα τα χρησιμοποιούσαν για να διακοσμούν το
εσωτερικό των μνημείων. Οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν μια ρέουσα φόρμα γραφής
για την καθημερινή τους επικοινωνία. Τα ιερογλυφικά χρειαζόταν υπορβολικά πολύ
χρόνο για να γραφτούν ώστε να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή καθημερινών
γεγονότων όπως εμπορικές συναλλαγές και κοινωνικές δραστηριότητες.
Παρομοίως,
τα Εβραϊκά γράμματα πάντα θεωρούταν μαγικά από τους Εβραίους. Το εσωτεριστικό
σύστημα γνωστό ως Καμπαλά έχει τη βάση του στην αρχή ότι κάθε Εβραϊκό γράμμα
είναι ένα ζωντανό πνεύμα ή άγγελος. Για τους Εβραίους, η δύναμη του Θεού ήταν η
δύναμη της φωνής του που σχημάτισε και μεταμόρφωσε τον κόσμο. Τα Εβραϊκά
γράμματα είναι η ζωτική έκφραση της φωνής του Θεού σε γραπτή μορφή.
Κατά τους
Σκοτεινούς Αιώνες στην Ευρώπη, όταν η γραφή των Εβραϊκών και των Ελληνικών είχε
κατά πολύ ξεχαστεί, και τα δυο αλφάβητα χρησιμοποιούταν από μάγους για να
ενσαρκώσουν ονόματα και λέξεις δύναμης. Συχνά τα ονόματα αυτά χρησιμοποιούταν
ως γραφικές αναπαραστάσεις (γραφήματα). Εκείνοι που τα χρησιμοποιούσαν δεν
γνώριζαν τους ήχους των Εβραϊκών και Ελληνικών γραμμάτων. Η πιο διάσημη από
αυτές τις γραφικές λέξεις δύναμης ήταν το Τετραγράμματον, το ανώτατο όνομα του
Θεού των Ιουδαίων που αποτελείται από τέσσερα γράμματα.
Επειδή
είχε χαθεί η γνώση των Εβραϊκών και των Ελληνικών από τους περισσότερους μάγους
της Ευρώπης κατά την Διάρκεια των Σκοτεινών Χρόνων και του Μεσαίωνα, τα
απόκρυφα διαγράμματα διάφορων μαγικών γριμόριων που διατηρήθηκαν σε χειρόγραφα
αντίγραφα περιέχουν αινιγματικά σύμβολα που μοιάζουν αόριστα με Εβραϊκά και
Ελληνικά γράμματα αλλά συχνά είναι δυσανάγνωστα. Αυτό έχει οδηγήσει κάποιους να
τα θεωρήσουν ως απόκρυφα σύμβολα σύμφωνα με τη δική τους άποψη. Απόκρυφα
σύμβολα που ονομάζονται sigils (σιγίλια) όντως υπάρχουν για τα ονόματα δαιμόνων
και αστέρων μεταξύ άλλων αλλά πολλά από τα δυσνόητα σύμβολα στα γριμόρια αρχικά
ξεκίνησαν ως γράμματα αλλά μέσα από τις συνεχείς αντιγραφές διαφθάρηκαν σε τέτοιο
βαθμό που δεν μπορούσαν πια να αποκρυπτογραφηθούν.
Οι αρχαίοι
Κέλτες στη σημερινή Ιρλανδία χρησιμοποιούσαν μια μαγική γραφή που ονομάζεται
Tree Ogham και που αποτελούταν από ομάδες ευθειών γραμμών σημαδεμένων ή
κομμένων σε ορθές γωνίες ή σε μια καθολική γραμμή. Αρχικά αυτές οι καθολικές
γραμμές ήταν κάθετες και αντιπροσώπευαν τον κορμό ενός δέντρου. Τα γράμματα
Ogham είχαν το καθένα την ονομασία ενός διαφορετικού είδους δέντρου ή θάμνου
και αντιπροσώπευαν τα κλαδιά του δέντρου. Τα Oghma χαραζόταν στις άκρες
τετραγωνισμένων πέτρινων όγκων και στις γωνίες τετραγωνισμένων ραβδιών με τη
μορφή ομάδων μιας έως πέντε παράλληλων εγκοπών. Αυτές οι εγκοπές μπορούσαν να
είναι στην αριστερή πλευρά του οδηγού, στη δεξιά πλευρά κομμένες οριζόντια κατά
πλάτος του οδηγού ή κομμένες διαγώνια διασχίζοντάς τον. Με αυτό τον τρόπο
διακρίθηκαν είκοσι γράμματα Ogham που ονομάζονται fews. Είναι πιθανόν οι
αρχαίοι Δρουίδες να ήξεραν για τα Ogham τα οποία είχαν πολυάριθμες μορφές εκτός
από τα Tree Ogham και να τα χρησιμοποιούσαν στη μαγεία τους.
Στην
παγανιστική Βόρεια Ευρώπη εξελίχθηκε μια τελείως ιδιαίτερη ομάδα μαγικών
αλφάβητων σε ένα χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο χιλιάδων ετών. Αυτά ήταν
τα ρουνικά αλφάβητα των περιοχών που τώρα είναι γνωστές ως Γερμανία,
Σκανδιναβία και Αγγλία. Υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στους ακαδημαϊκούς σχετικά με
το αν το πρώτο ρουνικό αλφάβητο βορείως των Άλπεων πρωτουπήρξε ως όργανο
μαγείας ή επικοινωνίας αλλά καθώς οι ρούνοι εξελισσόταν και διαφοροποιούταν σε
αρκετά αλφάβητα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χρησιμοποιούταν για απόκρυφους
σκοπούς όπως η μαντεία και η δημιουργία φυλακτών.
Κατά τη
γνώμη μου, η μαγεία ήταν η πρωταρχική χρήση των ρούνων στην πρώιμη και μέση
ιστορία τους και μόνο στην ύστερη ιστορία τους, όταν όλη η μαγική τους χρήση
άρχισε να ξεχνιέται, επικράτησαν ως αλφάβητο γραφής.
Ίσως οι
Ρούνοι ξεκίνησαν ως ψυχική επικοινωνία ενός σαμάνου της λατρείας του Woden γύρω
στο 500 π.Χ. Οι ρίζες τους χάνονται στην ιστορία αλλά υπάρχει ένας θρύλος που
περιγράφει την ψυχική λήψη των ρούνων από τον Woden κατά τη διάρκεια μιας
τελετής εθελοντικής θυσίας.
Σίγουρα
αυτός είναι ο τρόπος που το μαγικό αλφάβητο, γνωστό ως Ενωχικό, μεταβιβάστηκε
στον Ελισαβετιανό μάγο John Dee. Ο αλχημιστής Edward Kelley είδε να γράφονται
τα εικοσιένα Ενωχικά γράμματα από έναν άγγελο μέσα στην κρυστάλλινη σφαίρα του
Dee. Όταν παραπονέθηκε ότι δεν μπορούσε να τα αντιγράψει με ακρίβεια, οι
άγγελοι έκαναν να εμφανιστούν τα γράμματα σε μια σελίδα μπροστά στον Kelley σε
ένα απαλό κίτρινο χρώμα. Ο Kelley προσεκτικά ξεσήκωσε τα σχήματα των Ενωχικών
γραμμάτων με την πένα του πριν αυτά σβήσουν ξεθωριάζοντας από τη σελίδα,
διατηρώντας έτσι τη μορφή των Ενωχικών γραμμάτων.
Οι
Ενωχικοί Άγγελοι μεταβίβασαν επίσης ένα μαγικό αλφάβητο στον Aleister Crowley
που αποτελείτο από ομάδες «στιλλέτων». Ο Crowley έλαβε το όραμα αυτού του
αλφαβήτου όταν επικαλούταν τον Ενωχικό Άγγελο της Δέκατης Ένατης Κλήσης ή του
Αέρα. Αυτό επεξηγείται στο βιβλίο του “The Vision and the Voice” το οποίο
πειγράφει τα πειράματά του με την Ενωχική μαγεία. Ενώ μελετούσα το αλφάβητο του
Crowley, εμπνεύστηκα να δημιουργήσω ένα Αυθεντικό Μαγικό Αλφάβητο.
Είναι
πιθανόν κάποιοι μάγοι να δημιούργησαν το δικό τους μαγικό αλφάβητο κρύβοντας τη
μαγεία τους από τα αδιάκριτα μάτια. Συνήθως το βάσιζαν επάνω σε ήδη υπάρχοντα
αλφάβητα όπως το εβραϊκό. Αρκετά παραδείγματα αυτού του τύπου μαγικού αλφαβήτου
διασώζονται στο έργο «Τρία Βιβλία Απόκρυφης Φιλοσοφίας» του Κορνήλιου Αγρίππα
(βλέπε Βιβλία Τρία, κεφ. 29 και 30). Ο μάγος και λογοκλόπος των αρχών του 19ου
αιώνα Francis Barret αναπαρήγαγε αυτά τα αλφάβητα στο βιβλίο του «Ο Μάγος» που
κυρίως αποτελείται από τμήμα μιας παλιάς αγγλικής μετάφρασης του έργου του
Αγρίππα.
Λέξεις
δύναμης δεν γραφόταν μόνο με μαγικά αλφάβητα αλλά κατασκευαζόταν επίσης και με
τη μορφή γραφικών ξορκιών συνδυάζοντας αυτά τα γράμματα με ενορατικούς τρόπους
για να δημιουργήσουν μοναδικά σύμβολα ή εμβλήματα. Όταν αυτό γίνεται με ρούνους
είναι γνωστό ως «ξόρκι των δεμένων ρούνων». Οι δεμένοι ρούνοι είναι σύνθετοι
χαρακτήρες που συντίθενται από δύο ή περισσότερους ρούνους. Παρόμοια ξόρκια
δημιουργήθηκαν από μάγους με τη χρήση Λατινικών και Εβραϊκών γραμμάτων.
Ήταν
επίσης μερικές φορές κοινή πρακτική να αντικαθιστούν γράμματα με σύμβολα και με
αυτόν τον τρόπο να δημιουργούν ένα γραφικό σύμβολο που βασίζεται στα γράμματα
ενός ονόματος ή μιας λέξης. Η πιο γνωστή από αυτές τις πρακτικές είναι η
καμπαλιστική τεχνική Aiq Beker, η Καμπαλά των Εννέα Δωματίων. Τα 22 γράμματα
του Εβραϊκού αλφαβήτου μαζί με τα 5 τελικά γράμματα γραφόταν από τα δεξιά προς
τα αριστερά σε εννέα κελιά ενός πλέγματος όπως αυτό της τρίλιζας. Έτσι σε κάθε
κελί υπήρχαν τρία γράμματα. Όχι μόνο θεωρείτο ότι τα τρία γράμματα σε κάθε κελί
συνδέονταν με απόκρυφο τρόπο μεταξύ τους και επομένως ήταν ανταλλάξιμα μεταξύ
τους στη διάρκεια καβαλιστικών χειρισμών λέξεων και ονομάτων αλλά και ότι
επίσης αντιπροσωπευόταν από τις γωνίες του ίδιου του πλέγματος.
Για
παράδειγμα, το πρώτο γράμμα ALEPH, το οποίο γραφόταν στο πάνω δεξιά κελί θα
μπορούσε να εικονιστεί με μια γωνία σε σχήμα L. Το δεύτερο εβραϊκό γράμμα σε
αυτό το ίδιο κελί, το δέκατο γράμμα YOD, θα μπορούσε να εικονιστεί με την ίδια
γωνία L με μια τελεία μέσα στη γωνία. Το τρίτο γράμμα σε αυτό το κελί, το
δέκατο ένατο γράμμα της αλφαβήτου, το Qoph, αναπαρίστατο με την ίδια L γωνία με
δύο τελείες μέσα της.
Στο
σύγχρονο Δυτικό εσωτερισμό τα πιο δημοφιλή μαγικά αλφάβητα είναι το Γερμανικό
ρουνικό και το Αγγλικό ρουνικό αλφάβητο, το Εβραϊκό, το αρχαίο Κέλτικο μαγικό
αλφάβητο γνωστό ως «Tree Ogham» και το Ενωχικό αλφάβητο.
ΤΟ
ΑΛΦΑΒΗΤΟ “THEBAN”
Το
αλφάβητο Theban υποτίθεται ότι έχει δημιουργηθεί από τον μάγο Honorious,
συγγραφέα του γριμόριου γνωστού ως «The Sworn Book of Honorious», στο οποίο,
αρκετά περιέργως, το αλφάβητο αυτό δεν εμφανίζεται. Σημειώστε ότι βασίζεται
κυρίως στο Λατινικό παρά στο Λατινικό αλφάβητο. Το αλφάβητο αυτό εμφανίστηκε
στο Βιβλίο ΙΙΙ, Κεφάλαιο ΧΧΙΧ του έργου «Τρία Βιβλία Απόκρυφης Φιλοσοφίας» του
Κορνήλιου Αγρίππα που είχε εκδοθεί στα Λατινικά το 1533. Ο Αγρίππας αναφέρει
ότι το αλφάβητο είχε αποδοθεί στο Honorius από τον μάγο Peter of Abano (ή πιο
σωστά Petrus de Apono), έναν Ιταλό συγγραφέα (1250-1316). Ο Άγγλος συγγραφέας
επί της μαγείας Francis Barret αναπαρήγαγε το αλφάβητο Theban στο βιβλίο του «Ο
Μάγος» (Βιβλίο ΙΙ, Μέρος Ι, Κεφάλαιο XIV).
ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ
ΑΛΦΑΒΗΤΟ
ΤΟ
ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΤΩΝ MALACHIM
Το Αλφάβητο των Malachim μας δόθηκε από τον
Κορνήλιο Αγρίππα στο Βιβλίο ΙΙΙ, Κεφάλαιο ΧΧΧ της Απόκρυφης Φιλοσοφίας του και
αντιγράφθηκε από τον Barrett στο Μάγο του. Ο Αγρίππας είχε ελάχιστα να πει
σχετικά εκτός του ότι το όνομά του σημαίνει «των Αγγέλων ή Δώρο». Όπως και το
Ουράνιο Αλφάβητο, είναι κι αυτό βασισμένο στα είκοσι δύο Εβραϊκά γράμματα.
ΤΟ
ΑΛΦΑΒΗΤΟ «ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ»
Το
«Διάβαση του Ποταμού» είναι ένα τρίτο μαγικό αλφάβητο βασισμένο στα εβραϊκά που
περιλαμβανόταν στο Βιβλίο ΙΙΙ, Κεφάλαιο ΧΧΧ της Απόκρυφης Φιλοσοφίας του
Αγρίππα. Ο Barrett πήρε το αλφάβητο από τον Αγρίππα (μαζί με το μεγαλύτερο
τμήμα του κειμένου από το βιβλίο) και το παρουσίασε στο Μάγο του. Δυστυχώς ο
Αγρίππας δεν έγραψε τίποτε άλλο που να αφορά το αλφάβητο «Διάβαση του Ποταμού».
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ
ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΝΕΚΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Το μαγικό
αυτό αλφάβητο χρησιμοποιήθηκε για να γραφτεί το εβραϊκό κείμενο των χειρογράφων
της Νεκρής Θάλασσας που είχε τον τίτλο «Προειδοποιήσεις προς τους Υιούς της
Αυγής» (4Q298). Εμφανίζεται στο βιβλίο «The Dead Sea Scrolls Uncovered” των
Eisenmann και Wise (Penguin Books, 1993, σελ. 160, εικόνα 10). Έχω
ξανασχεδιάσει τα γράμματα του αλφαβήτου για να κάνω καθαρά τα σχήματά τους και
τα έχω αναδιατάξει ώστε να είναι σε σειρά από τα δεξιά προς τα αριστερά, την
κανονική διάταξη του εβραϊκού αλφαβήτου. Ο κάτω αριστερά χαρακτήρας δεν
συνδέεται με κανένα εβραϊκό γράμμα. Οι συγγραφείς του βιβλίου «The Dead Sea
Scrolls Uncovered” υποθέτουν ότι χρησιμοποιούταν ως μηδενικός χαρακτήρας, απλώς
για να μπερδέψει αυτούς που θα προσπαθούσαν να αποκωδικοποιήσουν το κρυπτογραφημένο
κείμενο. Εάν τυχόν το μαγικό αυτό αλφάβητο επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από την
σύγχρονη μαγεία, αυτός ο επιπλέον χαρακτήρας θα χρησιμοποιούταν καλύτερα ως
τελεία στο τέλος της πρότασης.
Μια εργασία για να έχει καλό αποτέλεσμα πρέπει να προφέρεται με την ανάλογη γραφή. Έτσι και τα αλφάβητα βοηθούν τον αρχάριο στη σωστή επίκληση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπληρώνοντας δε, ο μάγος ή η μάγισσα που δεν κατέχει τέτοιου είδους γραφές υπάρχει κίνδυνος για τη σωματική του ακεραιότητα. η σωστή μαγική εργασία γίνεται με τρόπουςπου εξάπτουν τη φαντασία, οπότε το μαγικό αλφάβητο είναι μέσα στη σφαίρα της φαντασίας και μόνο ο μύστης γνωρίζει τη σπουδαιότητά του.
ΑπάντησηΔιαγραφή